Regulamin sklepu internetowego§ 1Postanowienia wstępne
Sklep internetowy Piorunochron, dostępny pod adreseminternetowym Piorunochron.pl, prowadzony jest przez Andjrzeja Wincenciaka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą F.U.H. "A.WINCENCIAK" Andrzej Wincenciak, wpisaną doCentralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przezministra właściwego ds. gospodarki, NIP 681-170-27-62, REGON 351609982.
§ 2Definicje1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lubzawodową.
2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmąF.U.H."A.WINCENCIAK" Andrzej Wincenciak, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziałalnościGospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP681-170-27-62, REGON 351609982.3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjnaniebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną,wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adreseminternetowym Piorunochron.pl.6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramachzorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bezjednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lubwiększej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowywłącznie.7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą FormularzaZamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktulub Produktów ze Sprzedawcą.9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przezKlienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenieKonta.
11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiającyzłożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka orazokreślenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przezKlienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danychZamówienia, w szczególności ilości produktów.13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem UmowySprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta międzyKlientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez UmowęSprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenieusług i umowę o dzieło.
§ 3Kontakt ze Sklepem1. Adres Sprzedawcy: Trzemeśnia 32-425, Łęki 25.2. Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@piorunochron.pl.3. Numer telefonu Sprzedawcy: 535 335 327.4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 65 1050 1445 1000 0091 4933 8411 .
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerówtelefonów podanych w niniejszym paragrafie.6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7.00 - 17.00.§ 4Wymagania techniczneDo korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składaniazamówień na Produkty, niezbędne są:a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typukomputer stacjonarny, smartfon.b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),c. włączona obsługa plików cookies.d. zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5Informacje ogólne1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosiodpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepuspowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lubniekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składaniezamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwejest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizacjęZamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto(uwzględniają podatek VAT).
§ 6Zakładanie Konta w Sklepie1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jestpodanie następujących danych: adres dostawy, imię i nazwisko,adres e-mail, telefon.2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych wFormularzu rejestracji.4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tegotytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania doSprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemniena adresy podane w § 3.
§ 7Zasady składania ZamówieniaW celu złożenia Zamówienia należy:1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dokoszyka” (lub równoznaczny);3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularzzamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na któryma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczeniaProduktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” orazpotwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności,opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8Oferowane metody dostawy oraz płatności1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionegoProduktu:a. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,b. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,c. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Myślenice 32-400, Przemysłowa 6.2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:a. Płatność przy odbiorzeb. Płatność za pobraniemc. Płatność przelewem na konto Sprzedawcyd. Płatności elektronicznee. Płatność kartą płatniczą.3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatnościznajdują się za stronach Sklepu.
§ 9Wykonanie umowy sprzedaży1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje pouprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia wSklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie orazjednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymaniaZamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przezSprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składaniaZamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniejoświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacjioraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klientapowyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem aSprzedawcą.3. W przypadku wyboru przez Klienta:a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klientobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dniazawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.b. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonaniapłatności przy odbiorze przesyłki.c. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonaćpłatności przy odbiorze przesyłki w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji ogotowości przesyłki do odbioru.4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostaniewysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniemustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składaniaZamówienia.5. A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminemdostawy jest najdłuższy podany termin.B. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient mamożliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkichProduktów po skompletowaniu całego zamówienia.6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatnościelektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowegoSprzedawcy.b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dniazawarcia Umowy Sprzedaży,6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowydo odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu doodbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłaniestosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres pocztyelektronicznej Klienta.
9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10Prawo odstąpienia od umowy1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podaniajakiejkolwiek przyczyny.2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia ProduktuKonsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczaneosobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawyostatniej rzeczy, partii lub części.4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przezczas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia wposiadanie pierwszej z rzeczy.5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie oodstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczywysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzezprzesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcyzostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, któregowzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy zdnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną,Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumentaadres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.8. Skutki odstąpienia od Umowy:a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się zaniezawartą.b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowiniezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczeniaKonsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, wtym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających zwybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykłysposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsumentwyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego zżadnymi kosztami.d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymaniaProduktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, wzależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszymRegulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałSprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsumentodeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotuProduktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłymtrybie odesłany pocztą.g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające zkorzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru,cech i funkcjonowania Produktu.9. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany wzwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie sięznajdować w opisie Produktu w Sklepie.10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi wodniesieniu do Umowy:a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowanawedług specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jegozindywidualizowanych potrzeb,b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanymopakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu naochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwartepo dostarczeniu,c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lubmająca krótki termin przydatności do użycia,d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodąKonsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że pospełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,e. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nadktórym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływemterminu do odstąpienia od Umowy,f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu naswój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena zostałauzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpićdopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymiSprzedawca nie ma kontroli,h. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne alboprogramy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeliopakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,i. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy oprenumeratę,j. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżelispełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przedupływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przezSprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
§ 11Reklamacja i gwarancjaUmową Sprzedaży objęte są Produkty nowe. Na stronach Sklepuszczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawodo reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. JeżeliKlientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszymRegulaminie adresy Sprzedawcy.5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tymdatę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta wzwiązku z wadą towaru.6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeliKlientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jestKonsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adresMyślenice 32-400 Przemysłowa 6.8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a takżejej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§ 12Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta zpozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń orazzasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronachinternetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacjispołecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresamiinternetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php orazhttp://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania zpozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądukonsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. oInspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem orozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora InspekcjiHandlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej(Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowaniamediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem aSprzedawcą.c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu międzynim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowychnależy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, StowarzyszenieKonsumentów Polskich).
§ 12Dane osobowe w Sklepie internetowym1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepuinternetowego jest Sprzedawca.2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepuinternetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na tozgodę - także w celu marketingowym.3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawyprzesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane daneosobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemuprzesyłki na zlecenie Administratora.b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatnościelektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osoboweKlienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepieinternetowym.4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych wRegulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkujebrakiem możliwości zawarcia tejże umowy.§ 13Postanowienia końcowe1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnychprzyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie,w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdejzmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowaniepowszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego;ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy oochronie danych osobowych.4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji idochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformyinternetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Menu